El-sykkel?
Her i byen legger politikerne opp til at det skal være både svindyrt og umulig å komme seg til og fra jobb, så jeg vurderer el-sykkel. Det sitter litt inne, for jeg vet ikke om det er helt gjennomførbart, men jeg kommer til å tjene inn det den koster på langt under et år med den nye rushtidsavgiften.
(50 kr hver vei + 600 kr parkeringsplass på jobb = 2600 kr hver måned, og diesel i tillegg)(legg til at det foreligger forslag om å stenge deler av sentrum for biltrafikk, bl.a. der jeg vanligvis kjører)
Sykkelturen er 17 km én vei, og det hadde sikkert vært overkommelig med vanlig sykkel, hadde det ikke vært for noen tunge bakker spesielt til jobb, og jeg ser litt mørkt på livet om jeg skal svette meg oppover der hver morgen i vinterregnet.
Jeg ser etter en robust sykkel som tåler både grus og asfalt, og som gir futt hvis jeg ønsker det, men som også funker bra hvis jeg vil sykle oppoverbakkene selv. Hadde vært greit om den også var stille av seg og litt vakker, men det kommer kanskje i andre rekke.
Prisen... tja. Jeg vil jo passere 26.000 i transportutgifter på under 10 måneder om jeg fortsetter som nå, så den behøver ikke være så veldig billig.
Noen som har erfaringer som kan hjelpe meg?
Ser noen skrev litt om dette i fjor, men el-sykler har kanskje vært i stor endring i løpet av kort tid, så jeg lager en ny tråd.