Vis enkelt innlegg
Gammel 11-08-15, 14:26   #10
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke kjøkkenapparater og redskaper er i daglig bruk hos deg?

Vannkjele og presskanne. Eller nei, vi lager ikke alltid kaffe på hverdagene, men jeg bruker vannkjelen til tevann. Moccakanne (Bialetti-kanne) bruker jeg noen ganger i uken, dersom jeg skal lage bare én kopp kaffe. Og så bruker vi brødristeren hver morgen, siden vi oppbevarer brødet (ferdig oppskåret) i fryseren.
Oppvaskmaskinen brukes hver dag.
Den lille nonstick-kasserollen lager vi havregrøt i til oss voksne hver morgen.
Ellers er det vel ostehøvelen, ja. Og kasserollen med grønnsaksinnsats i, det er veldig få dager jeg ikke damper grønnsaker til middagen i den. En god grønnsaksskreller (som vi har kjøpt tre av, så det alltid er en ren å finne!) brukes tilsvarende ofte.
Den store kokkekniven, og noen små, skarpe kniver til grønnsaker, bruker jeg stort sett hver dag. Vi har kjøpt flere skjærefjøler og har nå en hel stabel; dem bruker jeg også hver dag.
Enkle, firkantede ildfaste former bruker jeg et par ganger i uken.