Sv: Kanintråden!
Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.
Jeg blir så glad når jeg ser at kaniner skal få det så bra. Flott hus og utegård du bygger. Jobber i dyrebeskyttelsen med kaniner og vi har dessverre alt for mange dumpede kaniner. I sommer har det vært helt ekstremt og vi har også sett forferdelig mye dårlig kaninhold. Koster litt å kastrere kaniner, men når de skal gå to sammen så bør de være kastrert (de kaller det kastrert på hunnkaniner også pga. noe med hvor lite/mye de tar bort) sånn at de ikke blir så hormonelle. Kaniner trives aller best to og to sammen og det kan være vanskeligere å få utekaniner veldig tamme enn innekaniner, men det har jo litt med hvor mye en gjør ut av det også og hvor mye en er med kaninene. Den store kaninboka er et veldig fint sted å hente seg informasjon og tips fra. Kaniner skal ikke sitte i små bur, noe dessverre veldig mange har misforstått.
Vi har to supertamme og kosete (så lenge de ikke blir løftet på) kaniner som bor i loftstua vår. Også har vi vært fosterhjem i sommer for en liten kaninbaby som snart er stor nok til å flytte hjemmefra. Den fikk vi når den var alt for liten til å flytte fra moren sin (var dumpet og forlatt), så den ser jo nesten på oss som foreldrene sine og er superkosete, vil løftes på så fort det er mulighet for det og er kjempesosial. Den synes til og med det er kjempestas med katten vår, men det er ikke helt gjensidig siden minste kaniner er så pågående. 
Takk for tips!
Det er dessverre noe som går igjen hos allt dyrehold. Folk setter seg lite inn i holdet og tenker ikke på sommerferie++.
Legg gjerne ut bilder av kaninene
Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.
Jeg blir så glad når jeg ser kaniner som får plass til å utfolde seg Det er så ofte vi i dyrebeskyttelsen får inn kaniner som har alvorlige helseplager fordi de har levd i for små, trange bur. Hvis du vil ha en god referanse til beste måte å ha kaniner på, vil jeg anbefale bloggen til Marit Emilie Buseth. Marit Emilie er helt topp, og svarer mer enn gjerne på spørsmål fra kaninfolk som lurer på noe. http://maritemilie.com/
Kaniner trenger plass ja Jo mer, jo bedre.
Skal sjekke ut bloggen!
Opprinnelig lagt inn av banana, her.
Vi fikk en liten angorakaninunge (2 1/2 mnd) for to dager siden. Vi skal være forvert for den. Den var nyklippet ved hening og så veldig rar og mager ut. Men hun er kjempeskjønn, tam, og i går hadde hun snust rundt inne hos oss på et teppe en stund, og da la hun seg ned helt inntil 9-åringen min og la seg til å slappe av. Etter å ha vasket seg og ordnet pelsen sin. 
Planer om å ha den boende inne? Ser flere har det. Går på do i kattekasser og springer fritt