Sv: Kanintråden!
Jeg er blitt ekspert på å dotrene kaniner etter å ha hatt et titalls innom for DB nå og har dem inne i innhegning. Det er lett å temme kaniner med kontakt og godbiter/mat. Men vi har alle inne for at de skal bli sosialisert mest mulig og mange kommer inn ganske ville. Jeg lager binger inne med kompostgjerder fra Biltema, og mye kattegreier kan også brukes til kaniner.
På nettingburet ditt kan du også plaste på en del av en side og litt på taket sånn at de har mer å være på tørt når det regner. Mange kaniner liker å sitte ute på gresset selv om det regner. Utefor buret under plasten hvor det er tørrest mulig kan du ha en dokasse med høy over hvis du vil. Jula har også noen sånne gjennomsiktige takplater som er rillete som er fine å ha oppå som tak på deler av innhegningen.
Selv lager jeg innhegning inne til kaninene. Her er et minimum av hva kaninene som er innom oss får av plass, og denne kaninen er liten ennå, så større kaniner trenger enda bedre plass. Mange kaniner liker seg litt opp i høyden og liker å ha forskjellige kasser/krakker/hyller og hoppe opp på. Jeg bruker billige Ikea dørmatter (kr 3,- for stykket) til underlag hvis det trengs. En ordentlig avslappet herlig skjønnhet vi har til låns, som skal kastreres til uka og i nytt hjem og få en ny venn to uker etter det.
Våre to egne kaniner er et ordentlig kjærestepar som er helt uunværlig for hverandre nå. Vi hadde egentlig bare den hvite kaninen som ligger og koser seg, men den svarte ble fanget inn en gråværsdag i november i fjor og har blitt hos oss siden. Den ble litt for lenge i fosterhjem, så jeg klarte ikke å gi den fra meg igjen. Og kaninen vår trengte jo en venn også. De bor inngjerdet på stor plass i loftstua vår.
Sist redigert av Elisabet : 14-08-15 kl 01:07.
|