Vis enkelt innlegg
Gammel 20-08-15, 10:42   #85
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hugser du første skuledag?

Vi lærte å lese med Alababa. Det husker jeg. "Ola lo".

Også husker jeg hvordan læreren begynte å forklare lesing. Han tegnet en båt på tavla, med bokstaven L på, som seilte mot brygga der bokstaven O ventet. Så skulle vi si Lllllll mens han førte fingeren fra båten og inn mot brygga, og når han kom til brygga måtte vi gå over til å si Oooooo. Etterpå fortalte han at nå hadde vi lest. Jeg husker jeg syntes det var morsomt. Deretter ble jeg tatt ut av undervisningen sammen med to andre som kunne lese, for alternativt opplegg, mens de andre fortsatte med å lære bokstaver og å trekke dem sammen til ord. Vi tre leserne gjorde oppgaver i et hefte som het "hva leste du nå".

Så husker jeg at vi som var fort ferdige med oppgavene i matteboka fikk holde på med et slags brett der vi løste matteoppgaver med å sette sammen noen plastbrikker, og hadde vi gjort det riktig ble det et bestemt mønster på baksiden. Det var brett med ulik vanskelighetsgrad, og jeg husker jeg likte godt å holde på med det. Noen som husker hva de het?

Sist redigert av My : 20-08-15 kl 10:51.
My er ikke aktiv   Svar med sitat