Sv: Vaksineskader, dokumentar på TV2 i kveld
Jeg er veldig enig med Mams her, og er redd programmet vil være sensasjonspreget og lite ballansert.
(Har ikke den største tiltro til TV2)
Jeg er absolutt for vaksine, begge guttene mine har fulgt normalt vaksinasjonsprogram. Lillemann ble dog ikke vaksinert før han var rundt året. Han var/er veldig syk, og legene turde ikke vaksinere ham i frykt for evt. bivirkninger. Jeg skal tilstå jeg var veldig skeptisk første gang han fikk vaksinen, helsesøster nektet å sette den selv, og forlangte at det skulle gjøres på sykehus...
... Så... det er ikke bare bare det vi putter i ungene våre...
MEN i de fleste tilfeller går det bra - og veldig mange barns liv blir reddet pga. vaskinering. Tenk hvor mange barn som dør i u-land av sykdommer vi anser som utryddet her i landet...
Det er grusomt at noen barn antakelig har blitt skadet av vaksinen -
og jeg er slett ikke tilhenger av at dette skal feies under teppet.
Ikke minst fortjener disse barna og foreldrene deres en oppreisning.
Men, jeg håper i det lengste at dokumenaren til TV2 klarer å formidle at det finnes flest positive sider ved at barna blir vaksinert, og at vaksinen er forandret i dag.
Og ja - jeg er forresten helt enig i at man som foreldre må sjekke- og dobbeltsjekke hva barna får i seg av sprøyter og medisiner. Jeg har selv sittet og sett en overlege skrive ut total feil medisindoser - og i et tilfelle feil medisin til min sønn.
Hadde jeg ikke da hatt bein nok i nesa til å si i fra - evt. tenke "legen vet nok best..." så ville sønnen min fått i seg ting han slett ikke skulle hatt!