Vis enkelt innlegg
Gammel 24-08-15, 22:38   #13
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fantasybøker på engelsk til ungdomsskoleelev

Can Charlie and the Chocolate Factory være noe? Jeg gjetter den er enklere, siden den strengt tatt er skrevet for yngre barn - men den er morsom nok til at den godt kan fenge tenåringer (og for den del voksne) likevel, slik jeg husker den.

Ellers vet jeg at mange som ikke er så glade i å lese likevel liker f.eks. Phenomena-bøkene, så da gjetter jeg at de både er spennende og forholdsvis enkle å lese, men jeg har ikke prøvd selv, så jeg vet ikke.

Tegneserien Bone er forresten også fantasy; det var det første Poden leste selv på engelsk, og den er både spennende og morsom.

Og så er Lemony Snicket-serien A Series of Unfortunate Events spennende, morsomme og korte bøker - ikke strengt tatt fantasy, kanskje, så det spørs hvor nøye læreren er på det aspektet. De er ikke realistiske, i hvert fall.