Vis enkelt innlegg
Gammel 24-08-15, 23:13   #4
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lokalpolitikk, hvor bør det kuttes?

Jeg skulle likt å sett en oversikt som viser at å innføre nye skatter, som eiendomsskatt, faktisk medfører økt velferd. Jeg har en følelse av at det som oftest medfører et par nye direktørstillinger og noen nye utvalg.

En ting som ville monnet er om politikere tenkte et par ekstra ganger før de satte i gang nye ideer som vil krever sinnsykt mye byråkrati å administrere. Som det med fravær i osloskolen. Jeg har sett noe av arbeidsmengden dette har medført. På skolene, selvsagt, både i innføringen med all oppfølgingen det krever. Men i tillegg skal dette følges opp fra kommunens side. Det er tilsyn, oppfølgning av tilsyn, de gjennomgår teksten i skolenes brev til foreldre om svar på fraværssøknader, de melder inn avvik dersom det for eksempel manger en halv setning i en fotnote, og så må dette avviket følges opp. Og så videre og så videre.

Og så, etter et år med protester så snur man nesten tilbake til utgangspunktet, man har ca samme regler som før, bortsett fra at alt byråkratiet man innførte består.