Vis enkelt innlegg
Gammel 27-08-15, 13:24   #2
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye jobb er det å rive en gammel, stor peis?

Jeg mener dere kan gjøre mye selv. Ser ut som stein som er murt opp, hvordan får man tatt bort disse enklest mulig?

Det vil bli mye støv, pass på å skjerme av peisveggen fra resten av huset.

Jeg vet at man skal være forsiktig når man løsner peisinnsatsen fra selve pipa. Det kan bli sprekker inne i selve pipeløpet, det er feier lite glad i. Jeg vet at vi har sprekker i vårt pipeløp, dette ble oppdaget ved kontroll av feier/brannvesen (rutinesjekk i vår kommune). Alle ildsteder som settes inn nye skal kontrolleres og godkjennes (mener jeg, noen år siden vi gjorde det), da vil de også sjekke tilstanden på pipeløpet. Men det kan kanskje være greit å sjekke tilstand på pipeløp før ny ovn monteres, for om noe skal gjøres med pipeløpet, som å tre inn ny pipe, så er det nok lurt å gjøre det før man monterer opp nytt ildsted.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat