Vis enkelt innlegg
Gammel 09-09-15, 12:51   #1
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Har jeg grunn til å være sur? (Ødelagt sykkel)

Dette er en filleting, altså, men jeg tar gjerne en liten realitetsorientering.

For halvannen måned siden leverte jeg hverdagssykkelen min til reparasjon hos en sportsbutikk. Den dagen sykkelen skulle være ferdig, fikk jeg en telefon om at de hadde greid å ødelegge den. En skrue satt bom fast, og det endte med at de knakk en stabiliserende del av dempegaffelen ved et uhell. Jeg sa ja til å få en ny gaffel uten demping, da reparasjonen da skulle gå fortere. Jeg var ikke sur og i grunnen ganske grei, synes jeg sjøl. Sykkelen var for så vidt ikke helt ubrukelig, men skummelt og ekkelt ustabil i styringa, og bremsen gikk konstant inn i hjulet - den ble stående ubrukt. Som nødsykkel tok jeg fram en gammal skrabb som på et tidspunkt også måtte inn til reparasjon fordi bakhjulet gikk inn i ramma. (Dette tar 5 minutter å fikse, men jeg måtte vente i flere dager og betale full pris for reparasjonen.)

Og så gikk ukene. Først etter en måned kom mailen om at den nye gaffelen var kommet - det var bare å komme med sykkelen. Jepp, det gjorde jeg, men reparasjonen tok nok litt tid fordi Birken-syklistene kom først i køen. Ja, ja. Dagen etter at den skulle vært ferdig, sendte jeg mail og sa jeg ville hente den - men nei, det viste seg å ha vært feil gaffel, gitt. Den nye var "på vei". Åtte dager seinere har jeg ikke hørt et kvidder, og kjenner at jeg begynner å bli grinete. Dette er en sykkel jeg bruker flere ganger om dagen - til toget, til skolen, på butikken, til ungenes trening, omtrent slik veldig mange bruker bilen sin. Hva hadde skjedd om et verksted hadde ødelagt bilen til en kunde og så brukt godt over en måned på å reparere den? Har jeg grunn til å være litt muggen etter hvert? Bl.a. tenker jeg at de GODT kunne ha tatt på seg å fikse den gamle skrabben gratis (det kosta den ringe sum av 150 kroner) - det er jo egentlig heldig for dem at jeg har en sykkel i reserve, ellers hadde jeg fått en veldig stor ulempe i hverdagen.

Gratulerer til alle som orka å lese helt hit. Hvordan hadde dere reagert overfor verkstedet?