Vis enkelt innlegg
Gammel 11-06-07, 11:54   #7
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Budgivning for nybegynnere?

Jeg tror også det er viktig å bestemme seg i forkant for hvor mye man er villig til å gå opp i en eventuell budrunde. De to gangene vi har kjøpt har vi hatt forskjellige strategier. Mannen "ristet" av seg en del ved å smelle i med et relativt høyt andre bud (da var de ti stykker i budrunden, han ristet av seg åtte personer). I det den siste begynte å slakke litt så smalt han til igjen (etter å ha ligget på relativt lave bud en stund). Jeg høynet helt konsekvent med samme (lave) sum, til meglers store frustrasjon. Vi var bare to i runden og motparten prøvde å riste meg av flere ganger. Poenget er at det er helt umulig å vite hva taket til motbyder er, og det er dette man skal by over i budrunder.

Begge gangene har vi kjøpt over takst (hhv. 250 000 og 230 000 over), men det har vært i relativt hete markeder hvor mye har gått mye mer over takst i de områdene vi har kjøpt. I begge tilfeller startet vi budrunden på takst fordi det var andre interessenter.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat