Sv: Coops kaffebøll på Løkka
Opprinnelig lagt inn av Che, her.
Jeg har en opplevelse av at Coop står mye sterkere i Trøndelag enn i Oslo. (har "alle" Coop medlemskort i Oslo f.eks - det har så godt som alle jeg kjenner her) Jeg underer meg derfor over hvorfor de valgte Løkka som sted for kafeen sin. Ønsker de å få Løkkafolk som kunder? I såfall er stuntet mislykket, tenker jeg. (og dessuten er noe av greia med kaffebar den "hverdagsluksusen" man unner seg - selv om man godt kan ha god kaffe hjemme også) - Om målet var at folk andre steder i landet skal få øynene opp for kaffen deres, så kan det jo være at det funker på sitt merksnodige vis.
jeg kan ikke helt hvorfor Coop ønsker å "ta kunder" fra små, selvstendige kaffesjapper heller?
sånn personlig liker jeg godt blå Coop, men foretrekker definitivt spesialblandingene ved kafe dromedar her i barteby)
Var det ikke en av foreleserne ved BI som mente at denne gimmicken var mislykket?
Jeg er litt mer her - jeg forstår ikke helt hva de ønsker å oppnå.
Men at jeg synes at de "sparker" noen vei det vet jeg ikke. Hvis ikke hipsterne tåler denne spøken så tar de seg selv litt for høytidelig. Hvis man er opptatt av fairtrade-kaffe så bør man vel sjekke om kaffen er fairtrade enten man handler hos små eller store aktører. De fikk oppmerksomhet - men om noen kjøper mer eller mindre coop-kaffe på bakgrunn av dette er ikke greit å si. Jeg opplever ikke at de har snakket til målgruppen.
Coop er ikke nærheten så stort her på Østlandet som i Trøndelag. Her er OBS greit nok store butikker, men i Obs på Lade er jo en institusjon nærmest. Og samme med mangt et "samvirkelag".
Jeg tror ikke de ønsket å ødelegge for kaffesjapper, men at de sikkert håpte at noen "kule mennesker" skulle like og skryte av kaffen.