Sv: Coops kaffebøll på Løkka
Jeg reagerte på troverdigheten i stuntet, skal jeg si. Jeg tenkte at de umulig kunne ha fått noen ordentlig ærlige svar, da skulle kaffen ha vært VOND, altså!
(Og så minnet den meg om en historie jeg syns er ganske festlig, fra da kaffebarer var nytt og trendy i Norge. I det staselige firmaet der jeg jobbet så var det en del av sjefene som sendte sekretærene sine for å handle kaffe på den nyåpnede kaffebaren litt oppi gata, for den var jo såååå mye bedre enn den fra maskinen, og det eneste som gjaldt. Nå hadde vi da en FANTASTISK kaffemaskin i kantina, stelt etter alle kunstens regler, og med gode bønner og en god og alltid nyrenset steamer og en heltidsansatt kokk som sørget for at alt var i tipptopp stand. Så forskjellen var, i beste fall, mikroskopisk. Etter hvert ble sekretærene lei, slo seg sammen og tigget til seg pappkrus og lokk fra kaffebaren og begynte å ta seg en liten pause hver gang de ble sendt ut for å handle, og så hente kaffe i kantina på vei tilbake. Og det funket som gull, og sjefene fortsatte å snobbe over denne kaffen som var såååå mye bedre enn kantinekaffen. Det ble ganske komisk. )