Vis enkelt innlegg
Gammel 06-10-15, 10:21   #77
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 60.193
Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Coops kaffebøll på Løkka

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Det er ikke første gang noen har gjort et slikt stunt, reklamebyrået har hentet betydelig inspirasjon (eller kopiert, som jeg ser enkelte i bransjen kaller det) fra en kampanje som gikk i Sverige for et par år siden, hvor Lidl åpnet en pop-up-gourmetrestaurant som sourcet alle varer fra Lidl. Det ble bare litt bråk i etterkant, kan du si.

Og problemet er det samme, man lurer en gitt brukergruppe som man føler er lette å "ta" og prøver å skape forretning av det hos andre brukergrupper, ved delvis å gjøre narr dem som gikk fem på. Personlig synes jeg det ikke er greit, og satte kaffen delvis i halsen da jeg så at flere aviser gikk fem på og laget nyheter av dette, når det helt åpenbart var content marketing fra ende til annen.

Dere kan lese litt mer om Lidl sin kampanje her: http://creativity-online.com/work/lidl-dill/33219

Se der ja! De har laget en veldig nyhetsvennlig kampanje, det skal de ha. Jeg er som sagt imponert over den, sånn isolert sett (jeg har jo til og med laget en tråd om den!), men liker den fremdeles ikke.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat