Vis enkelt innlegg
Gammel 09-10-06, 20:31   #178
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan man oppfatter folk på nett

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

Jeg synes det begynner å bli tydelig at enkelte brukere kanskje prøver å teste grensene litt her ved å herme etter favorittskjellsordet til en viss annen bruker. Er det noen som er enige i at ordet "nek" er veldig forrige uke? Jeg orker ikke mere mas om nek, høye hester og nisselue. Hva med "dustemikkel"?
Og jeg er faktisk enig i at det er mer intelligent å forstå flest mulige av vårt lands mange og varierte dialekter, enn det er å IKKE forstå dem. Uavhengig av om det er skrevet eller talt, og uavhengig av hvordan man framstår. Dialektene eksisterte faktisk før både bokmål og nynorsk.
(Og jeg har, i likhet med Oskarsmamma, studert nordisk.)

Å hvor enig jeg er! Du setter ord på akkurat det jeg mener!
Nek, høye hester og uttrykk som næsj og pøh er veldig oppbrukt. De går igjen og igjen og igjen til det kjedsommelige.... og ordet uintelligent også for den saks skyld.

Er også helt enig i at man ikke gir inntrykk av å være skarpeste kniven i skuffen dersom man ikke forstår dialekter.