Hvor mye mat har du i hus?
Jeg tror vi har hatt lignende tråder før, men jeg har fundert litt på mat i krisesituasjoner i det siste. Av alle ting.
Jeg har rett og slett lurt litt på hvor lenge vi kunne vært hjemme uten å gå i butikken overhodet, i tilfelle ekstremvær, portforbud e.l. sjikli sannsynlige scenarier her jeg bor... Det er jo to-tre forskjellige problemstillinger ut i fra nøyaktig hva som hindrer handling, men si at man har tilgang til vann og strøm, hvor lenge kunne dere klart dere uten tilførsel av mat?
Saken var at jeg plutselig kom på et radiointervju fra Palestina da det var skikkelig vanskelig rundt juletider for noen år siden. Da sa en familiefar at de etter to uker hadde mat til to dager til, så var det helt tomt. Forutsatt at fryseboksen og kjøleskapet var i drift, og gjerne også komfyr/grill, kan jeg ikke se for meg at vi hadde sultet etter to uker, selv om jeg er god på husøkonomi og har god rullering på det vi har i hus. Samtidig er det noe med ansvaret for barn kombinert med et endret trusselbilde i Europa som gjør at jeg håndterer tankene ved å handle mer havregryn. :klaskepanne:
Er du en samler, eller bruker du opp alt før du laster opp handlevogna?
|