Vis enkelt innlegg
Gammel 24-10-15, 01:45   #5
Varta
Bookhouse girl
 
Varta sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 483
Varta er populærVarta er populærVarta er populær
Standard

Sv: Restaurantanbefaling i Oslo sentrum

I morgen, det kan bli vanskelig på de mest populære stedene - jeg stortrives på Pjoltergeist (usikker på om de kan fikse en hel smaksmeny/Zuper Pakki uten fisk), Le Benjamin, Chez Colin (begge gode, rustikke franske) og kjelleren på Statholdergaarden. Den siste er kanskje den som gir mest for pengene, man kan få en helt vanvittig smaksmeny (10 retter) for en ganske rimelig penge sånn i forhold til hva man får. De kan tilrettelegge for absolutt hva som helst, jeg hadde med en matintolerant venninne dit engang som i den perioden kun tålte en ganske begrenset meny, og de satte rett og slett en lærling på jobben med å kreere egen meny for henne. Men da hadde de tre ukers varsel, altså. http://statholdergaarden.no/smv/meny/sesongsmeny

Kontrast var bra, synes jeg, men litt...blass? Jeg var der rett nok før de flyttet, og de kan ha lagt om noe. Sawan og Bon Lio har jeg hørt veldig mye pent om, den siste har visstnok også fabelaktige drinker. En annen husfavoritt er Arakataka. Hm, og Fauna, men der er det ikke rolige lokaler, akkurat.

Stille og rolige lokaler er forresten ganske vanskelig om dagen siden så mange restauranter er innredet med åpne lokaler uten gardiner, tepper eller duker som kan dempe lyder. Vi har hatt mest hell med oss på Hos Thea på Skillebekk, som fortsatt opererer med duker og hjemmekoselige lokaler. Nydelig mat og, spesielt dersom innehaveren selv er til stede, helt fantastisk servise. Aldri følt meg så satt pris på som gjest noe sted. Utrolig hyggelig.

Et annet stalltips er å booke bord tidlig på kvelden, gjerne så snart restauranten åpner for middagssservering, siden man da har lokalene litt mer for seg selv. Brukte det mye med min farmor, som har høreapparat og er avhengig av å være steder uten for mye bakgrunnsstøy for å kunne følge samtalen rundt bordet. Hennes favoritt er forøvrig også Statholdergården, men hun er eksklusivt anlagt og vil spise oppe, ikke i kjelleren

Varta er ikke aktiv   Svar med sitat