Vis enkelt innlegg
Gammel 28-10-15, 21:23   #15
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Isolasjon av utagerende barn

Jeg er moren med den utagerende ungen.
Vi er heldig vis ikke der enda at han må mer ut av klassen enn inni. Men det jeg ser er at utageringen kommer mer enn nødvendig fordi skolen ikke forstår seg så godt på han alltid. Spesialpedagogen ser han veldig god, og klarer ofte å rydde opp i ting. Mens mange av de andre antar alltid det verste og gjør han enda mer sint fordi han ikke føler seg forstått.

Jeg ser det veldig mye på jobb også. Manglende evne til å sette seg inn i barnet og forstå deres vansker gjør at det blir mer gråt, mer utagering og mer konflikter enn nødvendig.

Vår sønn har en til en med assistent hele tiden. Men han er stort sett i klassen hele tiden. Han har spesialpedagogiske timer ute. Og han er ute innimellom for å få slappet av. Han har ADHD og sosiale vansker. Han blir utrolig sliten. Men jeg er veldig glad for at de endelig har gått med på veiledning fra BUP og PPT. Jeg ønsket og veiledningsteamet inn men det bra trenerte de.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat