Vis enkelt innlegg
Gammel 28-10-15, 22:39   #4
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Råforing av katt

Opprinnelig lagt inn av Akseliane, her.

Vår katt fikser den saken selv, plenty av mus og fugler som går i det gapet! Han elsker rått kyllingkjøtt og rå fisk, men får bare litt av og til. Hva er filosofien?

Eek er en elendig jeger og hadde sultet ihjel om hun hadde måttet klare seg selv. Hun har fanget en mus så langt i år.

Det går jo på det at det er et mer naturlig kosthold, og følgelig mye bedre for katten. Kattemat på boks og tørrfor inneholder som regel en del korn og andre fyllstoffer noe som katten slett ikke har godt av. I tillegg så er jo tørrfor veldig tørt(ha ha!), og gjør at katten må drikke mer vann noe som visstnok kan føre til bl.a diabetes og nyresvikt.
Katten trenger mye mindre mat når den får råfor da det er mer konsentrert næring så det kan jo tilogmed bli billigere.

Det var fritt fra hukommelsen, og jeg kan godt grave fram kilder om noen skulle ønske det. Men egentlig syns jeg det virker nokså logisk at rått kjøtt er sunnere for katter en tørrfor og kattemat på boks.
Jeg har ihvertfall merket at Anakin har hatt godt av det. Ikke mer illeluktende promping.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat