Vis enkelt innlegg
Gammel 13-06-07, 13:19   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når man ikke har æ, ø og å på tastaturet - hva syns du er lettest å lese?

Jeg syns personlig at det er enklest om teksten jeg leser er skrevet på nedenstående måte, det gjør det mer lettlest for meg og jeg kan lese raskere (det har kanskje litt å gjøre med at det er enklere for meg å skrive på den måten):

æ som a (eventuelt ae)
ø som o
å som a

Eksempel:

Sitat:

Osters er noe jeg ikke liker i sarlig grad. I tillegg er de vanskelige a apne, noe vi var nodt å gjore selv.

Skriver man æ som ae så blir det enda bedre syns jeg, men da er man kanskje ikke konsekvent.

Eksempel:

Sitat:

Osters er noe jeg ikke liker i saerlig grad. I tillegg er de vanskelige a apne, noe vi var nodt å gjore selv.

Jeg syns det er vanskeligere å lese når noen skriver

æ som ae
ø som oe
å som aa

Eksempel:

Sitat:

Oesters er noe jeg ikke liker i saerlig grad. I tillegg er de vanskelige aa aapne, noe vi var noedt å gjoere selv.

Jeg stopper mye mer opp i lesingen her, men det er kanskje bare meg som svensk som gjør det, eller

Finnes det noen regler for dette?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat