Vis enkelt innlegg
Gammel 05-11-15, 10:03   #85
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp: Barnebok om venneløs krokodille

Er du heeelt sikker på at det var en krododille og ikke en løve? Jeg fant tilbake til boken jeg tenkte på, den var i Gyldendal sin serie "Barndomsland" med oversatte barnerim og eventyr. Her fant jeg historien om løven som bodde i en dyrepark midt i byen og hadde mange venner som besøker ham hver dag. Men en dag glemmer dyrepasseren å lukke buret, og løven blir fortørnet for da kan jo hvem som helst slippe inn (). Han bestemmer seg for å ta en tur for å hilse på vennene sine i byen. Som selvsagt blir livredde og løper sin vei skrikende og fektende. Dyrepasserens sønn ordner opp til slutt. Historien er nydelig illustrert med mange små bilder. Det kan jo hende at samme historie har blitt trykket i ulike bøker på 70-tallet, og så har det blitt til en løve i den ene boken og krokodille i den andre? Historien om Nysgjerrige Nils står forøvrig i samme bok som den jeg har, illustrert på samme måte med mange bilder, nesten som en tegneserie.

Ellers fant jeg denne på et søk. Har den på Sjurnes skolebibliotek! http://www.bibliotek.info/index.php?...5&bokid=391980

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat