Sv: Å diskutere politikk på Facebook
Utrolig bra Maverick!
Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.
Gådd. Jeg har vært så forskånet fra "haters" i FB-feeden min. I går endte jeg opp i en diskusjon med en som hadde skrevet et fremmedfiendtlig svar til et ettertenksomt og fint innlegg skrevet av moren min, og jeg ble så irritert på at han forsøkte å hersketeknikke meg ved å fortelle meg at jeg var naiv og ikke kjente regeleverket. Og dessuten drev med en da kan jo DU ta inn noen flyktninger i DITT hjem, jeg gjør det IKKE"-retorikk, som førte til at jeg endte opp med å blokkere ham. En fremmed. Som jeg ikke er FB venn med en gang. Men jeg kjente at jeg ikke orket forholde meg til at dette er en person som kan se bilder moren min deler fra meg. 
Jeg har også blokkert en person jeg ikke er venn med, fordi en av mine hyggeligere venner tålmodig og standhaftig argumenterer imot de hatefulle og rasistiske innleggene hans. Det er en fyr fra hjembygda mi, som jeg (selvsagt) ikke har på mi venneliste, men jeg får jo opp innleggene når den hyggelige vennen min svarer på dem. Dette var en av de verste bøllene på barne- og ungdomsskolen, som hadde som sin livs oppgave å gjøre livet surt for andre (spesielt de svakeste), og som tydeligvis har fortsatt i samme dur som voksen, bare at han nå har utpekt folk med annen hudfarge som sine offer. Jeg orker ikke å utsette meg selv for å se trynet hans og lese dritten han formidler når som helst når jeg åpner fb, jeg har rett og slett ikke behov for at han, etter at han har vært fraværende fra mitt liv i over 20 år, plutselig skal forsure livet mitt igjen. Selv om det for så vidt er både fornøyelig og imponerende å se hvor saklig og tålmodig min venn klarer å argumentere mot oppgulpet. Men nå har jeg blokkert, så nå får jeg det ikke opp når min venn har svart akkurat denne fyren, så kan jeg heller lese alt det andre fine han skriver.
Sist redigert av My : 11-11-15 kl 20:12.
|