Sv: Damenes aften på Bohus
Fikk dette konseptet (som har vært en suksess for Bohus) presentert i rent markedsføringsperspektiv. Utgangspunktet er jo ikke tatt ut av det blå, det er på bakgrunn i hvor mye kvinner bestemmer og kjøper når det kommer til interiør i hjemmet. I følge undersøkelser bestemmer kvinner i parforhold opp mot 80 % av møbel og interiørkjøpene. Selv om det selvsagt ikke er slik hos alle, er dette noe møbelkjedene har plukket opp i sine markedsføringsplaner. IKEA plukker for eksempel ut kjente interiørbloggere, alle kvinner, og gir de en forvisning før høstens katalog. For å spre ordet til, kvinner.
Det var også noen menn som kom til disse arrangementene Bohus hadde, de var selvsagt ikke lukket for menn. Men mest kom kvinner med venninner. Man vet jo også at venninner kan være pådrivere for kjøp, se her inne på FP for eksempel..
De sørget også for å gi rabatten eksklusivt noen dager ekstra for de som ville ha med en annen partner inn for å diskutere/ kjøpe senere. De selger i alle fall utrolig bra på disse kveldene. Så kan man selvsagt diskutere hvor bakstreversk "Damenes aften" høres ut.
|