Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å delt
Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.
Jeg er forøvrig bare sånn passe enig med deg, og tenker at det at på seg selv kjenner man bare seg selv også gjelder deg, og at du legger ganske store føringer for hva som er greit og ikke greit for andre kvinner og menn å like og ikke like. Når det gjelder preferanser for rosa og pynt og tant og fjas så tror jeg garantert noen er født sånn og at noen er blitt sånn. Frøkna mi er definitivt i stor grad født sånn, og vet du, det er helt greit for meg. Hun er glad i å pynte seg, glad i fine klær, glad i pynt og definitivt glad i glitter og glam, og har vært sånn siden hun var bestemt nok til å si at hun "elskel losa" i en alder av 2 år. (Hun er forresten også glad i fysisk aktivitet og å klatre i trær, liker å leke med både gutter og jenter og et råskinn på fotballbanen.)
Vi foreldre har et ansvar for å lære barna våre å stå opp for hvem de er og være trygge på det, være seg "jentejente", "guttejente", "jentegutt" eller "guttegutt" (for noen fryktelige beskrivelser).
Selvfølgelig er det greit også for jenter å like klær og pynt. Og jeg synes det er helt greit at både kvinner og menn er opptatt av trender og interiør. Jeg har ikke skrevet noe annet.