Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å delt
Opprinnelig lagt inn av noen, her.
. Mannen min og jeg er like lite interessert i puter, nips og lys. Gardiner har vi ikke, og puter bytter vi ut når de er utslitt. IKEA unngår vi om vi kan. Det betyr ikke at vi ikke prøver å få det til å se ok ut hjemme hos oss eller er null interessert i interiør, men vi bruker veldig lite tid på det, og vi prøver hele tiden å finne ting som varer "evig" når vi først tar noe inn i huset.
.
Slik er det hos oss også. Joda, mannen er vel mer interessert i bil enn det jeg er, (og det blir jo sett på som en typisk "mannegreie") mens jeg liker bedre å bake enn det han gjør. Men bortsett fra det er vi faktisk ganske like og mye mer interesserte i "krig, fred og politikk og sånn" enn i gardiner og tapet. Omtrent like lite handy (men tror gjerne at vi er det) er vi vel begge også. Jeg har også opplevd å bli sett rart på på fest når jeg mener mye og høyt om noe, for ikke å snakke om hvis jeg velger å drikke mer enn to glass vin, noe som ser ut til å være maxgrense hos damene til mannens kompiser. Misforstå meg rett, jeg raver ikke rundt, men det irriterer meg at mine "rammer" er trangere enn det menns rammer er på ganske mange områder. Jeg ser ut som en dame, har aldri blitt kalt "guttejente, har mange venninner og få mannlige venner (nå lenger) men jeg er drop-out fra to barselgrupper og en dameklubb fordi jeg ikke får til det sosiale i akkurat slike settinger. Jeg hadde ikke tålt tre sekunder på et mamma-forum, og jeg har prøvd, men FP takler meg, og jeg takler FP 
Tilbake til saken- jeg er egentlig enig i alt du skriver, noen, men synes det er bra du tar det i en egen tråd, og ikke i den andre. Det må være lov til å glede seg til å gå på "Damenes aften" på Bohus, tross alt.
|