Sv: Realitetsorienter meg - hvor mye arbeid er det egentlig med hund?
Vi har en springer spaniel, en middels
stor og middels aktiv rase. Han er 9 måneder nå, og selv om det er utrolig kos syns jeg det er mye jobb og et stort ansvar. De første månedene var det mye styr syns jeg med å venne han til å være hjemme alene og til å bli tørr.
Nå er han hjemme alene fra ca 8.30-14 hver ukedag, og noen ganger litt lenger. Det går fint, han sover og dormer når han er alene.
Vi går 20 minutter tur om morgenen, og ca en 20-30 minutt før middag. Så får han en times tur etter middag. Mulig vi går mer tur enn det som er nødvendig, men det er jo godt med frisk luft, og hunden har jo godt av det.
Man blir bundet av å ha hund, vi kan ikke ta bytur en hel dag hele familien feks. og ferier må jo tilpasses. Og det er lite bagasjeplass i bilen vår, for buret tar jo sin plass. Vår hund veier 22-23 kg. Anbefaler å legge penger i et godt kollisjonssikkert bur, og det må man betale endel tusen for. Det er ikke bare for å sikre hunden, men for at passasjerene ikke skal bli spiddet av metallrør som kommer inn i kupeen ved en kollisjon.
Til slutt- jeg anbefaler ikke at man skaffer seg hund om ikke begge voksne er enige.