Vis enkelt innlegg
Gammel 30-11-15, 17:42   #1
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv

Bamsemums sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hobbysnekker'n

Er det en ting jeg mangler, så er det evnen til å skjønne når man skal holde kjeft (gjelder kanskje flere nordlendinger?). Dette har til tider skaffet meg en del arbeid.

Som feks her om dagen på Bohus. Jeg og min bedre halvdel har kjøpt spisestuemøbler (stoler og sofa), og skal nå ha nytt bord. Mildt sagt lei av billigvarianter med lakkerte/folierte mdf plater og lignende som sprekker. Nå ville vi ha noe skikkelig i heltre.
Trasker inn på butikken, og blir hengende som ett slips etter samboeren som tripper ivrig fra bord til bord.
Det er jo ikke første gang jeg er med henne på shopping, så jeg skjønner at jo større smil, jo større er som regel prislappen.

Smilet ender til slutt med å gå hele veien rundt hodet.
''DER! Det likte ej!''
''Æ trur du e spinnvill! xx tusen førr nåen planka! Det der lage æ no fint hjemme!''
....
....
Downfall du Downfall. Du lærer aldri.

Så her står jeg. I garasjen. Har man muligens tatt seg vann over hodet denne gangen? Vi får se!
Dette er ikke mitt eneste prosjekt om dagen, så da lager jeg likegreit min egen 'Hobbysnekkertråd'! Tar gjerne mot tips til løsninger, og kanskje jeg kan hjelpe andre og være til motivasjon
Den som prøver får til!....til slutt... kanskje...

Bordet skal være 200cm langt, så grovkapper lektene til 210. har da 5cm til å reinskjære av kantene.

Utstyr: Lim, sag, tvinge, malerpensen, drill, skruer, iPad for musikk!

Viktig å bruke godt med lim. Bedre med for mye enn for lite.

Alle lektene skrues sammen. Kan også bruke tvinger om man har noen som er lange nok til hele bredden til bordplaten.

Markerer ytterste skruen. Dette for å unngå å treffe den med neste skrue og rissikere det sprekker. Også greit å se hvor skruene er når endene skal kappes.

God start før jeg måtte på jobb. Ny dag i morgen!

Sist redigert av Bamsemums : 30-11-15 kl 19:16.
Bamsemums er ikke aktiv   Svar med sitat