Vis enkelt innlegg
Gammel 19-12-15, 13:30   #58
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som er flinke til å prioritere i førjulstiden

Vi planlegger julegavene tidlig - mannen vil helst være ferdig i november, men det er vi sjelden. Vi samarbeider om dem og planlegger i fellesskap, også i samarbeid med familien når det gjelder gaver til Poden og til tante-/onkelbarna.

Pakkekalender hadde vi bare et par år; nå har jeg gitt opp det og gått over til en litt staselig sjokoladekalender. Da vet jeg at han får noe han liker hver dag, og den pynter litt opp også.

Jeg lager liste over de (relativt få) tingene som skal gjøres - pepperkaker, marsipan, bestille julekort, skrive julekort, pakke og sende gaver, kjøpe juletre. Julevasken blir i høyden sånn halvveis. Vi baker litt hvis vi har tid og ork. (Det eneste som er helt fast er en felles pepperkakebakeaffære med noen venner - det tar nesten en hel dag, men er veldig hyggelig og lite stressende.)

Vi har få arrangementer å delta på; skolen har ingenting som involverer oss, pianolæreren arrangerer en julekonsert som tar under en time, og så er det karategradering, og det er det. Julebordet på min jobb er i november, og mannen pleier ikke å gå på julebord.

Vi reiser alltid bort i juledagene, så vi trenger ikke å planlegge så mye ift. mat, det skjønner jeg jo at vi sparer litt arbeid på. Men der også tenker jeg at mye er gjort med planlegging og lister, så kan man kjøpe det meste på én gang, og bare fylle på med ferskvarer på lille julaften eller julaften.