Vis enkelt innlegg
Gammel 19-12-15, 17:38   #3
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir barna julegaver?

Vi har ingen tvang på julegaver, og Poden lager dessuten veldig lite. (Kanskje det er en sammenheng. ) Vi kjøper gaver fra ham til besteforeldrene, og da gjør vi det i samarbeid med ham, og velger typisk en film som han har likt og som vi tror de vil like. I år tror jeg de får en liten boks marsipankonfekt som han har laget, så da blir det hjemmelaget. Søskenbarna får gaver som er "fra Poden", men som vi har kjøpt. (De får da ikke noe "fra oss".) Han er med på å bestemme hva de skal få, da.

Han pleier å kjøpe gave til én kamerat, og det ordner/avtaler og betaler han selv. Han pleier å kjøpe et spill til DS, så det er ganske dyre gaver, men han er såpass stor nå at om han vil bruke pengene sine på det, så er det greit. Dessutn får han et spill tilbake, så det er jo et hyggelig alternativ til å bruke sparepengene sine på et spill til seg selv.

Jeg synes det høres hyggelig ut å gjøre det som dere gjør, altså, og ikke egentlig "for strengt". Det er hyggeligst å selv ha et forhold til det man gir bort, synes jeg. Men om de "streiker", er det kanskje litt overveldende for dem. Jeg vet jo ikke hvor dere pleier å legge listen for hva de skal/må lage, men hva med godter eller pepperkaker eller noe sånt - hvis de lager dem sammen, og pakker inn en porsjon til hver mottager, så er det kanskje ikke så veldig slitsomt for to stykker å produsere 8 gaver.