Sv: Baksnakking og rykter
Mine svar:
Når det er du som blir baksnakket og slarvet om?
Jeg prøver å ignorere det. Noen ganger er det nesten underholdende å høre hva som sies. Som f.eks. at jeg har 5 barn fordi jeg er et undertrykt medlem av en sekt og slike ting. 
Det hender også at jeg gjør meg opp noen tanker om de som faktisk tror på alt som blir fortalt. Det forundrer meg litt.
Når du hører baksnakking og rykter?
Jeg sier ikke alltid så veldig mye, men jeg tenker ofte at det sier noe om de som gjør det og at sjansen er stor for at de vil snakke om meg når jeg ikke er der.
Og så hender det jeg lurer litt på hva de selv får ut av det. Hvorfor det er så viktig for vedkommende å trashe akkurat den personen. Hva de selv får ut av å stille den personen i et dårlig lys og hvorfor det er så viktig for dem at også andre deler det negative inntrykket.
Men også her blir jeg ofte gående og lure på andre tilhørere. Om de virkelig tror på alt eller om kanskje de også føler seg litt manipulert. Jeg burde kanskje oftere stille de kritiske spørsmålene høyt, men det er dette med å gidde det dramaet det kunne ført med seg.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
|