Tråd: Å ikke ha TV
Vis enkelt innlegg
Gammel 10-01-16, 12:36   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å ikke ha TV

SSB har selvsagt fasiten (men litt gammel fasit). Den for 2015 har ikke kommet ennå, men 2014 viser ikke veldig store endringer i TV-titting, bortsett fra hos barn og unge. Jeg mistenker riktignok at det kan være litt forvirring i begrepsbruk, om de f.eks. har spurt om man ser på TV, vil mange svare ja, selv om de ser på Netflix, nett-TV eller streamer, fordi det foregår på et fysisk TV-apparat.

https://www.ssb.no/kultur-og-fritid/...aar/2015-04-14

Sitat:

Stabil andel TV-seere siste to år
Andelen som ser på TV en gjennomsnittsdag, det vil si sendingene fra de ulike kanalene, har i mange år holdt seg nokså stabil, på i overkant av 80 prosent. De seinere åra har det imidlertid vært en nedgang. De siste to åra har andelen holdt seg stabil, det vil si at den var på 74 prosent både i 2013 og 2014. Det har likevel vært en nedgang blant barn og unge. TV-seing via Internett, det vil si at man ser på TV-programmer som vises på Internett samtidig som de vises i de ordinære TV-sendingene, er foreløpig ingen reell konkurrent til vanlig TV-seing. Mens 72 prosent så TV-sendingene på vanlig TV, var det 3 prosent som så sendingene på Internett. Tiden vi ser på TV har ikke endret seg siste år. Både i 2013 og i 2014 var gjennomsnittlig TV-seing per dag på 132 minutter, men i forhold til tidligere år har det vært en nedgang i TV-seingen.

Flere strømmer videoer
Andelen som bruker videomedier per døgn har tidligere endret seg lite. Etter at betalte strømmetjenester via Internett har kommet med i undersøkelsen fra 2012, som for eksempel Netflix, har brukerandelen av videomedier økt. I 2013 var andelen på 15 prosent. Den økte til 22 prosent i 2014. Hele 60 prosent av disse strømmet betalte videofiler. I aldersgruppen 16-24 år var andelen over 80 prosent.

Jeg gleder meg veldig til å se mediebarometeret for i fjor. Jeg sitter selv i en rekke paneler og får spørsmål om jeg har sett den eller den reklamen. Jeg har ikke sett noen. Jeg ser dem ikke på TV, og på Youtube klikker jeg dem vekk. Når VG-nett forlanger å vise meg halvannet minutt med reklame før jeg får se klippet mitt, så blåser jeg i klippet. Sønnen min får med seg ganske mye reklame, og det er utelukkende på Youtube.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat