Tråd: Å ikke ha TV
Vis enkelt innlegg
Gammel 10-01-16, 16:10   #2
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å ikke ha TV

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

SSB har selvsagt fasiten (men litt gammel fasit). Den for 2015 har ikke kommet ennå, men 2014 viser ikke veldig store endringer i TV-titting, bortsett fra hos barn og unge. Jeg mistenker riktignok at det kan være litt forvirring i begrepsbruk, om de f.eks. har spurt om man ser på TV, vil mange svare ja, selv om de ser på Netflix, nett-TV eller streamer, fordi det foregår på et fysisk TV-apparat.

https://www.ssb.no/kultur-og-fritid/...aar/2015-04-14

Jeg gleder meg veldig til å se mediebarometeret for i fjor. Jeg sitter selv i en rekke paneler og får spørsmål om jeg har sett den eller den reklamen. Jeg har ikke sett noen. Jeg ser dem ikke på TV, og på Youtube klikker jeg dem vekk. Når VG-nett forlanger å vise meg halvannet minutt med reklame før jeg får se klippet mitt, så blåser jeg i klippet. Sønnen min får med seg ganske mye reklame, og det er utelukkende på Youtube.

Nettopp, og det viser at andelen som ikke ser lineær-TV (som igjen er begrepet som måles fordi det skiller mellom å se slik at man kan bestemme hva man ser når eller ikke, inkludert reklame), ikke beveger seg nevneverdig i det mest attraktive forbrukersegmentet; kvinner 25-55. Det er klart det kommer til å endre seg, siden 18-åringer ikke ser nesten i det hele tatt, og det er det som gir frykten i mediebransjen.

Jeg kan heller ikke en eneste TV-reklame, selv da jeg betalte mye penger for dette selv.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat