Vis enkelt innlegg
Gammel 02-02-16, 10:00   #16
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.956
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brev borte i posten - hvem har ansvaret?

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Det stemmer jo, dersom du har fått varen men ikke regning/varsel som er sendt til korrekt adresse. Alle firmaer kan ikke ta ansvar for all bortkommen post. Men at man gir god kundeservice er en selvfølge i slike tilfeller. Innsigelser på et inkassokrav er noe annet enn at post til korrekt adresse ikke kommer fram.

Utfordringen er at med ordinær post kan man ikke dokumentere verken at det er sendt, eller at det er mottatt. Fra potensiell mottakers side er det altså bare en påstand fra firmaets side at de har sendt noe som helst. Firmaet vil derfor ha en rimelig dårlig sak i et rettslig etterspill.

Dersom man ønsker å dokumentere at noe er sendt eller mottatt, må man bruke andre forsendelsesmåter (pakkepost, rekommandert, verdibrev osv.) Når man som avsender velger bort det, velger man også risikoen ved at man ikke kan dokumentere at noe er sendt. For et firma vil det være god butikk å velge risiko og heller sende ut et ekstra blad i ny og ne.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat