Vis enkelt innlegg
Gammel 17-09-06, 20:24   #7
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polkadot, her.

Det skjer ofte at akuttmottaket mottar pasienter som ikke har sjanse til å overleve en brann eller en ulykke. Da har de valget mellom å forsøke å holde liv i pasienten så lenge som mulig, eller rett og slett gi dem ihjel på morfin der og da. Og her får ikke pasienten engang vite det. Det er ikke snakk om å spørre pasienten om hva han eller hun ønsker. Legene tar avgjørelsen for dem.

Det samme skjer på ulykkes-steder, dog ikke riktig så ofte som på sykehuset, at ambulansearbeiderne ser at her er det ikke håp for pasienten, og gjør dødsprosessen kortere og mindre smertefullt ved hjelp av morfin-overdoser.

Er dette greit?

Jeg synes det er greit, så lenge det er en "underforstått praksis", og ikke noe som er hjemlet i noen lov.

Jeg mener det er lov til å vise skjønn på et slikt vis, og jeg har stor sympati for at dette kan være den riktige og mest humane måten å gjøre ting på, men jeg vil ikke ha det lovbelagt at det er greit, og jeg ønsker ikke at det skal brukes som argument for en utvidelse av verken praksis eller lovverk. :dobbeltmoralsk:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat