Vis enkelt innlegg
Gammel 20-02-16, 13:38   #12
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om fleirbarnssvangerskap og abort

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Ja, det kan tenkes at det finnes like gode grunner, jeg har bare ikke klart å se noen ennå.

(Men igjen - jeg synes også at det er veldig mange dårlige grunner til å ta abort, men er fortsatt for selvbestemt abort. Det er ingen reell mulighet for meg å ikke la følelsene skinne gjennom, heldigvis er det ikke mine følelser som styrer lovgivningen.)

Da jeg ble gravid med minsten var legene klokkeklare på at et svangerskap med enda høyere risiko, f eks. tvillingsvangerskap, ville være helt uaktuelt. I den situasjonen ser jeg at det for noen antagelig ville være et reelt alternativ å abortere det ene fosteret. Jeg kan ikke si at jeg synes det hadde vært en dårligere grunn enn "Det passer ikke med barn akkurat nå."

Men for meg hadde det vært problematisk uansett. Jeg var bare veldig, veldig heldig som slapp å tenke tanken. Jeg tok en råsjans, og jeg vet det.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat