Vis enkelt innlegg
Gammel 29-02-16, 06:57   #1
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oscarfilmene 2016: Hvilken bør vinne?

Jeg er kjempefornøyd med at The Revenant ikke vant, slik alle trodde, ettersom det var den eneste jeg ikke likte på listen. Spotlight var en verdig vinner, selv om den ikke var min favoritt, det er en kjempegod film helt uten å være flashy. (Så får jeg bare leve med at Iñarritu fikk regiprisen igjen ...)

Det var godt Leo vant, så slipper vi mer mas om at han aldri har vunnet. Selv om jeg skulle ønske han hadde vunnet for noe annet. Brie Larson vant, forventet og velfortjent, for beste kvinnelige hovedrolle. Saoirse Ronan spilte også flott i Brooklyn, men Room er en helt spesiell prestasjon av både Larson og ikke minst hennes veldig unge medspiller, Jacob Tremblay (jeg antar at hun også var en medvirkende årsak til den fantastiske jobben han gjorde.)

Og så er jeg skikkelig glad for at Mark Rylance, som kanskje er min favorittskuespiller i verden (i alle fall i teatersammenheng) fikk prisen for beste mannlige birolle. Han var det klart beste ved Bridge of Spies, men han spiller så ekstremt "stillferdig" at jeg ikke egentlig trodde han ville ende opp med å vinne.

The Danish Girl har jeg ikke sett, men alt jeg har hørt tilsier at Alicia Vikander gjorde en flott jobb.

Sånn ellers fikk Ennio Morricone, heller ikke uventet, prisen for beste musikk for The Hateful Eight.