Vis enkelt innlegg
Gammel 29-02-16, 13:27   #7
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Ny" type kompostering, hva heter det?

Jeg har holdt på en måned. I morgen er min første dunk klar for å blandes med jord. Dette er veldig spennende. Har hatt alt innendørs, for det må være 15 grader ute for at noe skal skje. Det har vært helt luktfritt til nå, men jeg har ikke kommet i gang med siste del.

1. del: fylle opp en bøtte med matavfall og legge på strø mellom hver gang. Bøtten er lufttett og står på kjøkkenet. Tar to uker å fylle opp for oss, en familie på 5.
2. Det skal stå og gjære i romtemperatur i to uker elller mer.
2. Det skal blandes med jord og ha over 15 grader i 2-4-6 uker og så er det blitt til jord.

Om vinteren kan man blande med jord i en litt tjukk bossekk, og det skal da ikke lukte eller tiltrekke seg dyr. Når temperaturen stiger, blir det jord av alt sammen.

Jeg er veldig spent på den neste runden vi skal gjennom nå.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat