Tråd: Banning
Vis enkelt innlegg
Gammel 17-03-16, 09:35   #5
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Banning

Jeg synes mye banning i dagligtalen er en uting. Det svekker både budskap og troverdighet hos den som banner, synes jeg, og vitner kort sagt om dårlig mottakerbevissthet og kanskje også om manglende ordforråd. Jeg er ikke imot banning generelt, og tenker at en kraftsalve i ny og ne krydrer språket og absolutt kan være på sin plass både i skriftlige og muntlige uttrykk. Det er den der "jævla god kake" i annenhver setning jeg godt kan klare meg uten. Dette lærer jeg også elevene mine, forresten, og jeg tenker utelukkende at det er en Bra Ting og at det øker den språklige bevisstheten deres. Jeg banner også privat om det skulle passe seg slik, men gjør det ikke i jobbsammenheng.

Enig med Toffskij, forresten. Banneord er også ord, og noen ganger passer de.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat