Tråd: Rasisme
Vis enkelt innlegg
Gammel 19-06-07, 20:26   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rasisme

Jeg unngår som regel å si "neger" selv, siden jeg vet at det ordet helst ikke skal brukes. Men jeg må bare si at ikke finnes rasist i det hele tatt og har brukt ordet neger i mange år uten å skjønne at det var ille. Jeg tenkte ikke over det før for et par år siden, da ordet begynte å bli mer omdiskutert. Jeg har aldri ment noe negativt med det og har aldri brukt det mot noen.
Poenget mitt er at man ikke automatisk er rasist om man sier ordet neger, man er heller kanskje litt lite opplyst. Synd om et menneske skal bli stemplet som rasist fordi han eller hun bare ikke vet bedre.
Selv gir jeg beng i hva folk kaller hverandre så lenge det ikke er ment som skjellsord, men jeg unngår som sagt å si neger fordi jeg vet hvordan folk reagerer på det. Jeg sier "svart".