Tråd: Rasisme
Vis enkelt innlegg
Gammel 19-06-07, 20:39   #15
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rasisme

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Poenget mitt er at man ikke automatisk er rasist om man sier ordet neger, man er heller kanskje litt lite opplyst. Synd om et menneske skal bli stemplet som rasist fordi han eller hun bare ikke vet bedre.

Det er jeg helt enig i, Iset. Hva som til enhver tid er politisk korrekt omtale, er ikke alltid innlysende for alle. I mine ører høres ikke "svart" bra ut, selv om det muligens er dette som er det "godkjente" begrepet nå. "Svart" blir litt for likt "svarting" for meg, og det synes jeg har en klart negativ undertekst.

For mange nordmenn er ikke "neger" et negativt ladet ord, men en ytre beskrivelse - på linje med "han Brann-spilleren med de lyse krøllene". Det utelukker naturligvis ikke at andre kan legge noe nedsettende i samme begrep.