Sv: Dagens dilemma
Opprinnelig lagt inn av Annki, her.
Vi har bare 7 min til barnehagen, men endel av kjøreveien er en vei med 80 km/t, der folk kjører som griser, og da hjelper det ikke om jeg kjører pent (noe jeg stort sett gjør, både med og uten barn i bilen). Ulykker skjer jo på ett øyeblikk, så det er like stor sjanse for at det skal skje noe på den korte turen, som på en 3 timers tur til hytta liksom...
Hvor ofte har du kjørt den veien, i forhold til hvor ofte du har vært innblandet i en ulykke? Hvor ofte inntreffer det alvorlige ulykker på den 7 minutters strekningen?
Klart, ulykker kan skje når som helst, og på et blunk, det vet man aldri. Men man må også ta sannsynligheten i betraktning, når man gjør slike vurderinger. Hvis man skal handle ut fra worst case scenario i alle tilfeller, uavhengig av sannsynligheten for at det inntreffer, så blir livet ganske håpløst. Jo, ulykker kan skje når som helst, men sannsynligheten for at det skulle skje akkurat på denne turen er svært liten, med mindre det er snakk om en svært ulykkesbelastet strekning.
Sist redigert av My : 01-04-16 kl 11:05.
|