Vis enkelt innlegg
Gammel 01-04-16, 14:16   #59
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dagens dilemma

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Men hvis man skal tenke sånn må man jo ikke finne på å fly, eller ta ungene med på flytur, eller gjøre noe som helst som har liten risiko men store konsekvenser. Ved å gjøre x antall flyturer med barnahar man garantert utsatt barna for like stor risiko som ved en 15 minutters biltur (grunnen til at det er mindre risiko ved å fly er ikke at det er det pr. eksponert time, men at det tar så mye kortere tid). Burde man ikke da strengt tatt la være å fly, da?

Ikke egentlig, men man lar for eksempel, ikke barna løpe rundt i midtgangen. Jeg er helt for å leve livet, men på mest forsvarlige måte. Mine barn får hoppe, klatre, danse, herje, sitte på i bil, fly, spise sukker og mangt annet som er grugrøsselig farlig, men vi gjør det på den måten som føles sikrest/mest forsvarlig kontra hva vi oppnår med det. Det er ikke nødvendigvis logikken som ligger til grunn, ofte er det følelser som styrer, men sånn er det jo? Så lenge jeg ikke velger å dømme andre for hva de velger forbeholder jeg meg retten til å operere på dette grunnlaget. =)

Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat