Vis enkelt innlegg
Gammel 12-04-16, 12:24   #5
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.864
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norgesferie med amerikanere: ruta er lagt! Trenger innspill

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Da er ruta lagt!


Hva annet bør vi se på denne strekningen? Bør vi overnatte en gang til i Telemark?

Jeg hørte så seint som i lunsjen i dag om et ektepar fra Nederland som skal på bryllupsreise i Norge og de ble anbefalt å hoppe over Oslo og dra rett til Skien! Nå er ikke det, det stedet jeg først hadde tenkt på, men da jeg fikk tenkt meg litt om så jeg poenget. Telemark er ett av de få norske stedsnavnene som er kjent utenfor landets grenser og er et merkenavn i seg selv. Sentrum av Skien er bittelite og kanskje ikke så spennenden, men på Telemarks fylkesmuseum i Brekkeparken finner man hus som er bevart fra 1300-tallet og fremover i tid og parken er fantastisk flott. I Skien finner man Ibsen Venstøp også og det er mulig å dra på en kort tur gjennom slusene med Victoria til Lunde og så ta buss ned igjen til Skien sentrum.

På veien tilbake til Oslo kan man stoppe i Vestfold og besøke Mølen. Rullesteinsstranda har vært et veldig populært sted å besøke når vi har hatt med gjester dit.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat