Tråd: Rasisme
Vis enkelt innlegg
Gammel 20-06-07, 10:34   #83
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rasisme

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Det er ikke noe galt i å bruke hudfarge når man skal beskrive utseende, men det går fint an å bruke andre ord enn "neger" for å beskrive "afrikansk utseende" - f.eks. afrikansk utseende. Det at så mange som har et slikt utseende selv ønsker at man skal bruke andre ord burde være grunn god nok. Det koster så lite.

De andre eksemplene du bruker er basert på nasjonalitet (koreaner) og fødested (trønder) - dette er noe helt annet enn "neger" som referer til hudfarge og ansiktstrekk. Ville du sagt "guling" om koreaneren?

Nei, men så svarte jeg også på et innlegg hvor påstanden var at det var unødvendig å bruke hudfarge for å beskrive folk. Når jeg sier "koreaner" så beskriver jeg jo hudfargen til vedkommende.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat