Vis enkelt innlegg
Gammel 20-06-07, 13:55   #126
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matservering (og alkohol?) til voksne i barnebursdag

Kasia sa omtrent det jeg tenkte. Menyen (både mat og drikke) varierer med settingen og med hvem som er de "egentlige" gjestene. På en fest hjemme hos oss, med både voksne venner og barn, ville jeg neppe servert bare wienerpølser og lompe, med rød saft å drikke til, men jeg synes det er helt greit å "avspise" barnehageforeldrene med det. Det ville ikke falle meg naturlig å lage mer avansert mat primært med tanke på de voksne i en barnehagesammenheng, og heller ikke å servere alkohol. (Men jeg har også vært i en barnehagebursdag der familien var fra Brasil, og den var mye mer som den filipinske bursdagen Kasia nevner. For dem er dette åpenbart annerledes enn det er for meg.)

Jeg synes ikke det er sjokkerende å tenke seg muligheten av å servere alkohol til barnehageforeldrene, men jeg ville ikke gjøre det likevel. (Også fordi jeg ikke kjenner dem særlig godt og fordi det er stor sannsynlighet for at mange av dem ikke ville like det.)