Sv: Det går en katt her
Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.
Jeg har faktisk ikke lov å ha dyr her. Ikke villig til å ta ansvar sier du? Jeg gjør da mitt.
Nå har jeg snakket med dyrebeskyttelsen, som sa jeg måtte kontakte mat og helsetilsynet. Det gjorde jeg, men der var det ingen på dyrenemda som svarte de gangene jeg prøvde.
Det er mulig du, Bina, syns ansvar ligger i å la katten sulte. Slik ser ikke jeg det. Hadde det vært snakk om at katten aldri hadde fått mat her på heimen, så hadde det vært annerledes. Men nå har den altså blitt foret her siden i vinter. Ergo får den mat her og henger derfor her. Om den får mat av meg et par dager mens jeg forsøker å finne en løsning for katten så vil jeg absolutt kalle det å ta ansvar. Men det er det visst veldig vanskelig å forstå. 
Jeg visste ikke hvorfor du ikke kunne ta vare på katten, men oppfattet det i hovedinnlegget som om du syntes det var plagsomt med katten.
Mat den gjerne, men sørg da for å mate den hver dag - inntil noen andre kommer og tar seg av den. Og mater du hver dag, så må du fortsette, selv om det går et halvt år.
|