Tråd: Rasisme
Vis enkelt innlegg
Gammel 20-06-07, 18:40   #137
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rasisme

Jeg er selv gift med en afrikaner og jeg har spurt han om han syns det er greit å bli kalt neger, det syns han ikke det er. Jeg har brukt ordet neger i mange ord, rett og slett fordi jeg ikke har ment noe negativt med og dermed ikke har sett noe galt i det. Men jeg gjør ikke det lengre.

Og om ordet kjærring så har jeg fått fortalt at det stammer fra kjær, så når mannen omtaler kona for kjærringa si så er det ikke ment som noe negativt. Selvsagt er det brukt i negative former noen ganger, men i utgangspunktet er det jo ikke noe negativt ord.

Tilslutt må jeg jo bare fortelle en historie fra en barnehage jeg jobbet: En av ungene sto og så over gjerdet og sier plutselig ganske høyt: "se, der går jo svartingan på bybo" Den voksne som sto i nærheten begynte jo med engang å si at sånt sa man ikke, og så samtidig nedover bakken og så ingen med mørk hudfarge, men derimot en guttegjeng med svarte skinnjakker, det var svartingan på bybo.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat