Sv: Hvilke aktiviteter i bursdag med 11 syv år gamle gutter?
Vi har ikke hatt noe særlig aktiviteter i guttebursdagene hittil. I seksårsdagen hadde vi kun fisking av godtepose (hvor de fikk en tulleting som en sokk, bleie, smokk o.l.) først, noe som var populært og ble møtt med mye latter. (Det ble faktisk etterspurt i syvårsdagen, så jeg angret litt på at jeg tenkte de var blitt for store for slikt.) Ellers har vi kun hatt frilek og det har fungert veldig bra. I syvårsdagen var kista med utkledningsutstyr veldig populær, hvor halvparten av guttene kledte seg ut og drev med rollelek av noe slag hvor køyesenga var skip og jeg vet ikke hva.
I de to siste bursdagene til storebror satte vi på en kortfilm/episoder av en tegneserie e.l. de siste 20 minuttene mens de fikk godteposene. Det var et tips jeg fikk etter førstemann som hadde bursdag i klassen, for guttene her kan være ganske viltre, og det fungerte veldig bra som en måte å roe ned etter leken på, og de satt og skravlet, spiste godteri og så ut til å ha det riktig hyggelig.