Sv: Playdate
Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.
Jøss, så kritiske dere er. Tør påstå at dere legger litt mye i det selv. Det klart andre foreldre kan bli en snakkis hjemme uten at det betyr at man selv gir ut dårlige signaler eller lærer ungene dårlige holdninger. Jeg kunne fint blitt både støtt og irritert av en annen mamma med ufin oppførsel og diskutert dette med mannen og venninner, ja kanskje på foreldreportalen også. Antall innlegg her gjenspeiler vel responsen i tråden også, ikke spesifikt hennes engasjement.
Nei, uansett hva jeg synes om andre foreldre - og det hender det er litt av hvert - så diskuterer jeg IKKE foreldrene til mine barns klassekamerater hjemme.
Nei, det gjør jeg ikke. Og det er ikke fordi det ikke kan være fristende til tider, men jeg ønsker ikke å være en rollemodell for at man dømmer og diskuterer andre. Jeg synes det er et viktig bidrag til å lære barn å ikke dømme og diskutere andre, og jeg synes det er veldig vanskelig å lære barn å ikke mobbe og utestenge samtidig som man selv har en atferd som legger til rette for nettopp det. Så det prøver jeg å unngå. Noen ganger med en kraftanstrengelse, men lell. 
|