Sv: Besøk av venner som har hund
Folk må få bestemme selv i eget hus, altså.
Men folk med hund må også velge selv hvordan de vil ha livet sitt. HVis de vil leve i symbiose med hunden, og behandle den som et annet familiemedlem, så må man gjerne gjøre det, men samtidig innse at man ikke kan dra overalt og besøke alle mennesker lengre.
I begynnelsen med valp så kunne han ikke være så mye alene, så da spurte jeg enten om jeg kunne ta ham med, eller takket nei til det som ble invitert til. Nå vet jeg sånn ca hvem som syns det er ok med hund inne og ikke, men jeg spør alltid de som har sagt ja tidligere også.
Også trasser jeg litt hos min far. Han sier alltid at hunden kan være med, men jeg ser at han ikke er spesielt begeistret for det. Men jeg tar med hunden.
Overraskende nok oppdaget jeg etter en liten stund at min søster ikke satte særlig pris på valp/hund i hus, så jeg har han ikke med dit lengre (Nå er han tilvent å være alene, så han kan være hjemme alene hele dager om han må. Men vi prøver å unngå det). Samtidig så syns søsteren min det er en selvfølge at katten deres skal være med hit. Jeg har ikke noe problem med det, men syns jo det er litt underlig.